A La Carte Produkter og Salsus

A la Carte Produkter og Salsus ville presentere matvarer på SMAK, Norges største messe for mat og drikke. Messetjeneste ble med på prosjektet for å lage en helt ny stand for SMAK2020.

– Det er ikke alltid en leverandør av messestands får som oppgave å plassere en tung naturtro okse i plast på taket av standen.

Kjell Trøsvik grafisk designer for A la Carte Produkter AS

Kreative løsninger for A La Carte Produkter og Salsus

Kjell Trøsvik jobber som grafisk designer for A la Carte Produkter AS, og forteller gjerne om virksomheten og samarbeidet med Messetjeneste. – Vi importerer de beste råvarer av mat fra de beste produsenter i verden. Våre produkter selges gjennom grossister, utvalgte dagligvarebutikker og spesialforretninger, og vi leverer også til landets ledende restauranter og cateringfirmaer. Vårt mål er å tilby våre kunder det beste av det beste fra delikatessenes verden. I paraplyen vår har vi også SALSUS, vår fabrikk på Kongsvinger som produserer kraft og saus av norske råvarer til storkjøkken, utvalgte butikker og eksport. Du kan si at vi leverer matvarer til den gode opplevelsen, sier Trøsvik. A la Carte Produkter og Salsus ville presentere matvarer på SMAK, Norges største messe for mat og drikke. Messetjeneste ble med på prosjektet for å lage en helt ny stand for SMAK2020.

God evne til å omsette ideer og materialisere skisser til stands

A la Carte trengte en funksjonell stand til SMAK2020 for å presentere varer og leverandører fra både inn- og utland. Trøsvik forteller at det var enkelt å kommunisere ideer og planer til Messetjeneste. – Vi hadde en skisse, en plan og noen tanker og ønsker om hvordan vi kunne tenke oss dette her. Vi synes Messetjeneste var veldig imøtekommende, og forstod hva vi ønsket oss. De har en god evne til å omsette ideer og materialisere skisser til stands kombinert med god rådgivning, forteller Trøsvik. Utfordringen til A la Carte Produkter var at de hadde en 50 kvadratmeter stor stand, hvor de og leverandørene skulle dele gulv, arbeidsflater, TV-vegg, lagerplass og utstilling samtidig. Det måtte også være tilbaketrukkede møtesoner med stoler/bord for kundemøte og smaksprøver, samt varmesoner og vann/avløp. – Mange av våre og leverandørers produkter kombineres i kjøkken og storkjøkken, og spenner fra kjøl/frys til varme. Vi ble mange personer på plass og vi visste dette ville bli trangt med besøkende i tillegg. Messetjeneste hadde en kreativ måte å finne gode løsninger for layouten til standen. – For å bedre visualisere hvordan standen kom til å bli, la de til og med ut en 1:1 layout på lagergulvet deres med bred teip. Det var lett å tenke ut og se hvilken plass den enkelte avdelingen trengte. De fleste utfordringer ble løst, i tillegg til ulike tekniske løsninger for standen. – Hele standen ble så teknisk tegnet ut med realisert behov for tepper, vegger, lysvegger, disker, belysning, hyller, kjøl/frys, TV og displaytårn. Og ikke minst prosjektering av strøm, kabling, varmesoner, vann og avløp, forteller Trøsvik.

Genial layout for produkter fra søtt til salt

A la Carte Produkter leverer som nevnt en rekke ulike matvarer. Trøsvik forteller at det var viktig at standen skulle framstå helhetlig med alle de ulike produkter og leverandører. – Våre produkter spenner fra søtt til salt, kjøtt og sjømat, konditor og sjokolade, sauser og kraft. Vi synes layouten på vår stand var genial og at alt hang veldig godt sammen, sier han. – Noen av våre leverandører kom fra kontorer og produksjonsenheter i Europa for å presentere sine produkter i vårt sortiment, og da var det viktig at de fikk det de trengte av plass og hjelp, forklarer han. Det ble en fin opplevelse på messen, kontakten med besøkende var god.

Messetjeneste AS fikser alt - også de litt spesielle henvendelsene

Trøsvik forteller om en oppgave som han er sikker på at ikke har skjedd før. – Det er ikke alltid en leverandør av messestands får som oppgave å plassere en tung naturtro okse i plast på taket av standen, forteller han lattermildt. – Messetjeneste ordnet alt. Frakt av produkter og montering av standen til rett tid, nedrigg og frakt tilbake. Vi fikk beskjed om at det var bare å ringe hvis det var noe akutt i løpet av messa. De hadde folk tilstede, sier Trøsvik. Da det oppstod en teknisk feil, var Messetjeneste raskt på plass. – Vi hadde tre komfyrsoner, hvor den ene dro veldig mye strøm. På ett tidspunkt hadde vi alt på fullt samtidig, og da gikk det en sikring. Vi ringte prosjektleder, og det var ikke lenge før alt var oppe igjen, sier han.

En veldig god erfaring

Trøsvik beskriver kommunikasjonen med Messetjeneste som ryddig og at de var lett å få tak i. Han sier at de alltid svarte på henvendelser og var tydelige. Om samarbeidet med Messetjeneste AS sier Trøsvik: – De har innovative ideer og rutine, lytter og kommer med fornuftige forslag og løsninger som er innenfor rammene. De var imøtekommende, veldig dyktige og profesjonelle, men også jordnære og hadde ikke noen vyer over oss. Dette var en veldig god erfaring.

Vil du vite mer om våre tjenester og muligheter?

Kontakt oss